» Oculus - arčiau realybės
TOP meniu »
Pradžia »
Pomėgiams »
IT patarimai »
Temos »
Konsultuoja IT specialistas Mantas!
IT naujienos »» Los Andželas (Los Angeles) virtuali realybė yra beveik čia pat, nors jos pirmasis įsikūnijimas turi trumpą baterijos veikimo laiką, vaizdus, kurie ne visiškai seka akies judesius ir yra linkę sukelti pykinimą.
Sekančių dviejų mėnesių laikotarpyje Samsung kompanija ketina išleisti GEAR VR,- įrangą, kuri bus susieta su programine įranga iš virtualios realybės Pioneer Oculus VR ir Samsung kuriamo Galaxy Note 4 išmaniojo telefono nešiojamos virtualios realybės sukūrimui.
Tikėtina, kad kelių metų laikotarpyje personalinių kompiuterių naudotojai galės įsigyti daug kartų galingesnius virtualios realybės prietaisus iš Oculus, kurie leis pasinerti į daug gilesnius trijų dimensijų virtualius pasaulius.
Savaitgalį Oculus Los Andželo(Los Angeles) kompiuterinių technologijų kūrėjams parodė savo įrenginių naujausias versijas. Du dalykai buvo aiškūs: Laukia rimti techniniai iššūkiai, bet Oculus yra kol kas arčiausiai tikslo, nei kitos kompanijos kelyje link virtualaus pasaulio sukūrimo, kuris atrodo toks tikras, kad kartais pamiršti, kad tai netikra.
Bandant naujuosius Crescent Bay, virtualios realybės Oculus personalių kompiuterių prototipus, anonsuotus šeštadienį, aš buvau šokiruotas, kai įrenginyje pasirodė viso dydžio dinozauras REX ir kaip mano skrandis apsivertė pažvelgus nuo dangoraižio krašto. Net ir Samsung įranga, kuri paveikslėlius rodo mažesniu tikslumu dėl mobiliųjų telefonų limito, nukėlė mane į tolimus kraštus, tokius kaip Ngorongoro kraterį Tanzanijoje.
Pakankamai gerai yra tada, kai netikėtai smegenų dalis patiki, kad tu esi ten,- sako Brendan Iribe, vyriausiasis vykdomasis Oculus vadovas sako kalboje tūkstančiams susirinkusių įrangos kūrėjų.
Virtuali realybė tapo pakankamai reali, kad pritrauktų rimtus žmones. Facebook nupirko Oculus už 2 milijardų dolerių sandorį, kuris įvyko Liepą. Samsung stato savo reputaciją technologinį meistriškumą prieš Gear VR, kuris kainuos daugiau nei 1000 dolerių už telefoną ir virtualios realybės įrangą (be pristatymo).
Sony, Playstation konsolių gamintoja dirba su virtualios realybės sistema,- Morpheus, kurį pademonstravo Tokijuje praeitą savaitę vykusiame žaidimų pristatyme( Tokyo Game Show). Nvidia, lyderiaujanti grafinių lustų personaliniams kompiuteriams gamintoja, praeitą savaitę pristatė savo naujus produktus, kurie pagerins virtualios realybės sistemų spartą bei kokybę.
Tačiau virtuali realybė kol kas nėra išplėtota verslui. Ji vis dar atvira įsilaužėliams, mėgėjams ir mažoms kompanijoms, kurios pelnosi startiniais bandomaisiais projektais, bet nerizikuoja dideliu kapitalu.
Virtualios realybės sistemų įkvėpėju yra Palmeris Luckeris (Palmer Luckey), Oculus įkūrėjas, kuris 2011 metais konstravo savo garaže pirmąjį prototipą, sukaupė pinigų startiniam demonstraciniam paketui, pardavė Oculus Facebook ir kuriam penktadienį suėjo 22 metai.
Daugumai žmonių tai yra gyvenimo svajonė,- sakė Lutskis (Luckey) interviu. Jie žiūrėjo ir skaitė mokslinės fantastikos noveles visą savo gyvenimą ir tai yra technologija kuri dalį fantazijos pavertė realybe. Tai nėra pats pelningiausias projektas, kurį būtų galima įgyvendinti, bet tai labai jaudinanti technologija, su kurią teko kurti.
Karlas Krantzas (Karl Krantz), Silicio slėnio virtualios realybės (Silicon Valley Virtual Reality) įkūrėjas ir organizatorius kuris vadovauja entuziastų paieškai, palygino ankstyvos personalinių kompiuterių industrijos laikus su Apple vienu iš įkūrėju Styvu Džiobsu (Steve Jobs) ir Styvu Vozniaku (Steve Wozniak) susitikimu Homebrew Computer klube. Kompiuteriai egzistavo ilgą laiką, bet jie buvo didelėse kompanijose ir paprastiems vartotojams entuziastams nebuvo įperkami,- sakė Karlas. Virtuali realybė turi privalumą,- entuziastai gali nulaužti ją.
Šis entuziazmas buvo juntamas ir Oculus konferencijoje. Programinės įrangos kūrėjai pasistatę nešiojamus kompiuterius su virtualios realybės įranga Loews Hollywood viešbutyje rodė jų aplikacijų bei žaidimų demonstracijų klaidas. Jie dalinosi patarimais klaidų taisymui, tokių kaip prasti vaizdai ar kaip įsitikinimas, kad aparatas tikrai seka akių judesius.
Maikas Makardle (Mike McArdle), technologijos mokytojas ir treneris šiaurės Karolinoje buvo vienas iš kūrėjų mėgėjų. Jis dirbo su vulkano stimuliatoriaus projektu, kuriuo jis tikisi mokyti pradinės mokyklos mokinius apie mokslą ir matematiką. Niekada nebuvo taip paprasta kurti virtualios realybės žaidimus, kaip dabar,- sako Maikas.
Nepaisant įrenginių teikiamo džiaugsmo yra žinoma daug problemų, kurias reikia išspręsti.
Džonas Karmakas (John Carmack), žinomas žaidimų kūrėjas kuris dabar yra Oculus vyriausiasis technologijų darbuotojas užlipęs ant pakylos nuramino dėl problemų su Samsung Gear VR. Jis neseka akių judesių, kurios gali vartotojui sukelti vaizdo strigimą ir pykinimą. Vaizdo mirgėjimas. Įrenginys pagamintas Google Android išmaniųjų telefonų platformoje, kuri lėtina grafiką. O virtualios realybės vaizdo žaidimas sukelia tiek daug energijos, kad telefonas perkaista per 10 minučių.
Oculus taip pat mėgina išspręsti keletą šalutinių problemų. Neišvengiamai, jūs norite pamatyti savo rankas, bet jų nėra,- sako Karmakas. Sekant rankų judesius ir įterpiant juos į vaizduojamą virtualią realybę žmonės padėtų geriau orientuotis ir suteiktų daug intuityvesnę galimybę valdyti programas/žaidimus nei žaidimų pultai, kuriuos ik šiol naudoja programų kūrėjai.
Atmanas Binstokas (Atman Binstock), vyresnysis Oculus architektas, susumuotai apibendrino: stiprinti pojūčius ir nesukelti žmonėms pykinimo.
[http://blogs.discovermagazine.com | Patalpino: Mantas]